newsletter

Najnowsze informacje na temat zdrowia, zdrowego odżywiania i oferty Bionica

Newsletter

Jak zachować równowagę hormonalną dzięki odpowiedniej diecie?

31.10.2017
Jak zachować równowagę hormonalną dzięki odpowiedniej diecie?

Często wpływ hormonów na zachowanie i samopoczucie kobiet, jest bagatelizowany i uważany za mało istotny. Jednak to właśnie hormony bardzo często decydują o tym, jak będzie wyglądał nasz dzień. Hormony mają ogromny wpływ na nasz metabolizm, odporność, reprodukcję i cykle menstruacyjne.&nbqp;Jert(wiele czynników, które mogą wpływać na nasze hormony, a wśród nich są nasze wybory żywieniowe. Aby zoptymalizować swoje hormony, przedstawiamy kilka rzeczy, które musisz wiedzieć na temat diety i jej związku z hormonami:

1. Poszukaj dobrego źródła białka.

Wybierz tłuste ryby, takie jak makrele, sardynki i łosoś. Jedz soję i drób. Dostarczanie wystarczającej ilości białka pomaga nie tylko utrzymać odpowiednią ilość tkanki tłuszczowej, ale także zapobiec przybieraniu jej w okresie menopauzy. Badania wykazują, że soja może nawet zapobiec tzw. „uderzeniom gorąca” , podczas gdy tłuste ryby mogą zatrzymać depresję i huśtawki nastroju.

2. Jedz warzywa z grupy kapustnych.

Jest ich wiele do wyboru, w tym kalafior, kabaczki, brukselka, brokuły i kapusta. Te warzywa mogą pomóc zmniejszyć poziom estrogenów, co z kolei pomaga zapobiegać rakowi piersi - jest to bardzo ważne u kobiet otyłych lub z nadwagą, oraz kobiet przed menopauzą.

3. Przejdź do żywności bogatej w witaminy z grupy B.

Walcz z depresją przy pomocy złożonych źródeł witaminy B, takich jak chude mięso wołowe i całe ziarna.

4. Ogranicz spożycie cukru.

Choć nie należy całkowicie unikać cukru, ważne jest, aby sprawdzić, ile na co dzień go spożywasz. Nadwyżka Cukru w organiźmie może wpływać na wzmożone występowanie dolegliwości  hormonalnych u kobiet, a nawet może wyolbrzymiać objawy.

5. Ogranicz spożycie kofeiny.

Możesz pić kawę i herbatę, ale lepiej dodawać do nich mleko o niskiej zawartości tłuszczu lub beztłuszczowe - najlepiej roslinne. Kobiety po menopauzie, które doświadczają uderzeń gorąca lub nocnych potów, powinny unikać nadmiernej ilości kofeiny.

6. Wiedz, kiedy powiedzieć "nie" alkoholowi.

Nie musisz rezygnować z kieliszka wina lub piwa. Ale tak jak kofeina, alkohol zwiększa ryzyko uderzeń gorąca. Więc lepiej go ograniczać lub całkiem unikać.

7. Jedz żywność o niskiej zawartości tłuszczu.

Całe ziarna, owoce i warzywa charakteryzują się niską zawartością tłuszczu i mogą pomóc zmniejszyć napady gorąca. Upewnij się, że ograniczasz spożycie tłuszczu, aby poczuć chłód- szczególnie w nocy.

8. Zbalansuj spożywanie produktów surowych i gotowanych.

Surowe potrawy są niezbędne dla organizmu do produkcji energii, a gotowane potrawy pomagają nam się zrelaksować i uspokoić. Dobrze jest wykorzystać sposób gotowania według pięciu przemian, wywodzące się z tradycyjnej medycyny chińskiej.

Jak widać istnieją produkty, które mogą pomóc zbilansować gospodarkę hormonalną. Ale najważniejsze jest to, żeby nie pomijać posiłków, aby zapobiec spadkowi cukru we krwi, który później nadmiernie uzupełniamy. Niestabilny poziom cukru we krwi, może powodować zły nastrój, lęk lub zmęczenie, ale także zaburzać metabolizm, zwiększyć przyrost masy ciała, a nawet przyczynić się do rozwoju cukrzycy.

Polecamy:

Soja pełna bio

Napoje roślinne bio

Terapia pożywieniem

Odżywianie według pięciu przemian