Kolejne badania potwierdzają pozytywny wpływ medytacji na funkcje poznawcze i przewodzenie mózgowe.
Naukowcy z Uniwersytetu w Illinois doszli do wniosku, że medytacja pozwala studentom na lepsze przyswajanie wiedzy. Badnia zostały opublikowane w Mindfulness
Naukowcy przeprowadzili trzy niezależne eksperymenty, w których uczestniczyli studenci psychologii podzieleni na dwie grupy: jedna przed wykładem medytowała, a drugiej pozwolono po prostu na odpoczynek. Potem studenci szli na wykład, po którym następował test wiedzy, dotyczący przedmiotu wykładu.
Okazało się, że we wszystkich trzech eksperymentach studenci, którzy medytowali przed wykładem, lepiej wypadli na teście. Medytacja nie wpłynęła na nastrój, zrelaksowanie, a także zainteresowanie przedmiotem.
„Osobiści medytacja pomaga mi w byciu przytomnym, skupieniu się i samodyscyplinie”, mówi Jared Ramsburg, główny autor badań i praktykujący buddysta. „Uważam, że jeśli uważność może poprawić przytomność, skupienie się i samodyscyplinę, to może być także użyteczna w różnych okolicznościach i w celu osiągnięcia różnych celów”.
Powiązany artykuł: Joga poprawia zdolność uczenia się