Dobre wyniki w nauce mogą mieć związek z aktywnością fizyczną, sugerują holenderscy naukowcy.
Holenderscy naukowcy w magazynie naukowym Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine dowodzą, że odkryli zależność między aktywnością fizyczną a pozytywnymi wynikami w szkole.
Przeanalizowali ponad 14 badań, które objęły ogółem ponad 12 tysięcy dzieci między innymi w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Republice Południowej Afryki. Ich konkluzja była następująca: „ćwiczenia fizyczne zwiększają poziom krwi i tlenu w mózgu.” Ćwiczenia fizyczne mogą także zmniejszyć stres i poprawić samopoczucie, co przekłada się na koncentrację i lepsze zachowanie się w klasie.
Wg dr Amika Singh dzieci, które uczestniczą w grach zespołowych, uczą się przestrzegać zasad. Oznacza to, że są one bardziej zdyscyplinowane, a co za tym idzie, lepiej skoncentrowane na lekcjach.
Zapotrzebowanie dziecka na ruch to około godzina dziennie.
Więcej na