newsletter

Najnowsze informacje na temat zdrowia, zdrowego odżywiania i oferty Bionica

Newsletter

Disney zakazuje reklam junk food

22.06.2012

Potentat medialny Walt Disney oświadczył, że zakaże reklam "śmieciowego jedzenia" w swojej TV, radiu i programach online

Studio Walta Disney'a oświadczyło, że zamierza kierować się nowymi standardami żywieniowymi, aby pomóc Ameryce uporać się z problemem otyłości dziecięcej.

Niemniej jednak na nowe prawo przyjdzie poczekać do 2015 r. 

Nie wiadomo także jaką definicję „junk food” przyjmie Studio.

Zakazem zostaną objęte płatki śniadaniowe zawierające powyżej 10g cukru w porcji  i posiłek o wartości przekraczającej 600kcal. W niełaskę popadły także napoje słodzone oraz produkty o dużej zawartości sodu.

Mimo kontrowersji, akcję poprała Pierwsza Dama Ameryki, Michelle Obama, która aktywnie uczestniczy w walce z otyłością Amerykanów.

Według najnowszych badań, prawie 1/3 młodych Amerykanów ma problemy z nadwagą i otyłością.

Źródło BBC